Apparatuur in bruikleen retour

Bij je abonnement ontvang je van ons apparatuur in bruikleen. Dit betekent dat je dit apparaat moet terugsturen als jij je abonnement opzegt. Check de veelgestelde vragen voor welke apparaten dit geldt. Werk je samen met ons aan het duurzaam hergebruiken van apparaten? Lees alles over de verzending in dit stappenplan.



Opzegging

Direct na het opzeggen van je abonnement ontvang je een bevestiging per e-mail.

Inpakken

Om de gewenste apparaten terug te sturen stop je deze inclusief bijbehorende accessoires (denk bijvoorbeeld aan de afstandsbediening, stekkers en/of adapters) in de originele verpakking of in een andere geschikte kartonnen doos.

Versturen

Terugsturen is eenvoudig.
Je verstuurt je pakket met apparatuur gratis naar ons terug via DHL.

• Maak op de website van DHL een retourlabel of QR-code aan.
• Vul bij het veld "Referentienummer" je klantnummer in.
• Klik op “Retour aanmaken”.
• Print het label dat je per e-mail ontvangt en plak het op je pakket.
• Lever je pakket af bij een DHL ServicePoint.
• Na het afgeven, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging. Bewaar deze goed.

Kijk hier voor meer informatie over het verzenden van pakketten via DHL.

Herinnering

Als wij de gevraagde apparatuur na 6 weken nog niet hebben ontvangen, sturen wij je een herinnering per e-mail. Hebben we deze dan nog niet retour dan zijn we genoodzaakt de kosten van het apparaat door te berekenen. Heb je de apparatuur wel teruggestuurd, maar hebben wij het niet ontvangen? Dan vragen we je het verzendbewijs met ons te delen.

Kosten

Hebben wij de gewenste apparatuur binnen zes weken na de laatste herinnering nog niet retour ontvangen, dan brengen wij de kosten voor de apparatuur in rekening.



Apparatuur retourneren

Omruilen apparatuur

Soms is het nodig je modem of tv-ontvanger te vervangen. Bijvoorbeeld omdat deze stuk is of verouderd. Hoe dat in zijn werk gaat, lees je hier.

  1. Nieuw apparaat

    Je ontvangt van ons een nieuw apparaat, ter vervanging van het oude.

  2. Oude apparaat retour?

    Als we het te vervangen apparaat terug willen, ontvang je bij het nieuwe apparaat een retourdoos met een retourlabel. Met deze doos en het label kun je je oude apparaat terugsturen. Je kunt ook een andere geschikte kartonnen doos nemen. Gebruik wel het retourlabel (met retouradres).

  3. Gratis opsturen

    Je stuurt het pakket met het oude apparaat gratis naar ons terug via DHL. Geef je pakket af bij een DHL ServicePoint in de buurt. Na het afgeven ontvang je per e-mail een verzendbevestiging. Bewaar deze e-mail goed.

    Zoek een DHL ServicePoint bij jou in de buurt.

Veelgestelde vragen

  1. Waarom moet ik apparatuur terugsturen?
  2. Welke apparatuur moet ik terugsturen?
  3. Waar stuur ik de apparatuur heen?
  4. Wat kost het terugsturen van de apparatuur?
  5. Waarom worden er kosten in rekening gebracht (of afgeschreven) voor apparatuur?
  6. Ik heb geen apparaten meer of kan ze niet vinden. Wat gebeurt er als ik apparaten niet retour stuur?
  7. Ik heb de apparatuur teruggestuurd, maar krijg toch kosten in rekening gebracht
  8. Hoe kan ik de status van mijn retourzending zien?
  9. Ik heb de apparatuur alsnog teruggestuurd, wanneer ontvang ik mijn geld terug?