Van bestelling tot levering



Bevestiging bestelling

Direct nadat je bestelt, ontvang je van ons een e-mail met de bevestiging van je abonnement. In deze e-mail kun je nog een keer checken of alle gegevens kloppen. Heb je toch een foutje gemaakt of kloppen de gegevens niet? Neem dan contact met ons op. Wil je de bestelling toch annuleren? Afhankelijk van het verkooppunt waar je hebt besteld, is je wettelijke bedenktijd tussen de 0 en 14 dagen vanaf het moment dat je hebt besteld.

Heb je geen e-mail ontvangen met de bevestiging van je bestelling? Neem contact met ons op.

Bevestiging opleverdatum

14 dagen na de aanvraag van je abonnement ontvang je een e-mail met de verwachte opleverdatum. Als je voor snelle levering hebt gekozen tijdens het bestellen, dan ontvang je binnen 5 werkdagen een e-mail met de verwachte opleverdatum.

We doen er alles aan om je zo snel mogelijk aan te sluiten. Omdat we afhankelijk zijn van onze netwerkleveranciers, kan het zijn dat de uiteindelijke opleverdatum iets afwijkt.

Heb je glasvezel besteld? Dan kan het zijn dat de netwerkbeheerder, KPN of DELTA Netwerk, contact met je opneemt om een afspraak in te plannen voor de installatie van het glasvezelmodem op het glasvezelaansluitpunt.

Glasvezel gebied in aanleg
Gaat het om oplevering in een gebied waar glasvezel nog aangelegd moet worden, dan krijg je de bevestiging van de opleverdatum wanneer deze bij ons bekend is – dit is afhankelijk van wanneer de aanleg van glasvezel in het gebied gerealiseerd is.

Overstapservice

Als je gebruikmaakt van onze overstapservice, kun je tot de oplevering van je nieuwe verbinding gewoon gebruik blijven maken van je huidige internetverbinding.

Track & Trace installatiepakket

We sturen je na verzending van het installatiepakket een e-mail met track & trace-informatie. DHL bezorgt je pakket 4 tot 7 dagen vóór de opleverdatum van je internetverbinding. Ben je niet thuis als de bezorger langskomt? Dan geeft DHL het pakket af bij je buren of bij een DHL ServicePoint in je buurt. De bezorger laat een kaart achter in je brievenbus. Met de track & trace-code op deze kaart zie je waar je pakket is afgeleverd.

We sturen het installatiepakket ruim voor de opleverdatum naar je toe. Zo heb je alles zeker op tijd in huis.

Heb je ook voor Bellen gekozen? Dan vind je in het installatiepakket ook je nieuwe telefoonnummer. (Dit is niet het geval wanneer je voor nummerbehoud hebt gekozen.)

Aansluiting

De aansluiting voor je internetverbinding vind je meestal in de meterkast of aan de straatkant van het huis. Het aansluitpunt in jouw woning kan er iets anders uit zien dan in de handleidingen. Tip: zorg dat er een vrij stopcontact in de buurt van het modem zit, anders kan je het modem niet aansluiten.

Heb je glasvezel gekozen en is er nog geen aansluitpunt in je woning? Dan komt een monteur van de netwerkleverancier langs om dit te regelen.

Heb je tijdens het bestellen gekozen voor een installatiemonteur? Dan komt een monteur vanuit Online.nl langs om te helpen met de installatie van het internetmodem en eventueel televisie. Zodra de opleverdatum bekend is, kun je een afspraak maken voor de installatie.

Plan de installatiemonteur altijd na de opleverdatum.

Let op: Een installatiemonteur is niet hetzelfde als de monteur van de netwerkleverancier die je aansluitpunt voor glasvezel komt installeren.

Wat doet en kost een installatiemonteur?
Bekijk meer informatie over onze monteurs.

Eerste nota

Online.nl schrijft het bedrag van de eerste nota in de laatste vier werkdagen van de maand van je rekening af. De nota bestaat uit (een gedeelte) van de eerste maand en de hele daaropvolgende maand. Abonnementskosten worden vooraf in rekening gebracht en eventuele verbruikskosten worden achteraf in rekening gebracht. Ook de eenmalige (verzend)kosten of de betaling van extra apparatuur worden de eerste keer verrekend. Je eerste nota valt daarom hoger uit dan normaal.

Je kunt jouw eerste nota inzien via Mijn Online.nl.



Veelgestelde vragen

  1. Wat is de levertijd?
  2. Wat is snelle levering?
  3. Ik heb ook Interactieve TV besteld. Wanneer krijg ik dit?
  4. Wanneer kan ik vast bellen?