We nemen je graag bij de hand!

Kies je voor Online.nl, dan kies je ook voor complete service. Online.nl vindt dat overstappen best een feestje mag zijn. Jouw feestje, om precies te zijn. We nemen je dan ook graag bij de hand en regelen alles. Van het opzeggen van je huidige abonnementen tot ondersteuning bij de installatie. Met onze Installatiegarantie garanderen wij dat de installatie van Interactieve TV, Internet en Bellen gewoon lukt. Zodat jij straks zonder problemen kunt genieten van je nieuwe abonnement! Dus leun lekker achterover en laat ons het werk doen.

Wifi modem


Hoe werkt overstappen naar Online.nl?

Heel snel. En heel eenvoudig. Wij regelen alles voor je.

Bestelling plaatsen

Bestel je favoriete Online.nl pakket en je zet onze specialisten meteen aan het werk. Je hoeft zelfs je huidige contracten met internet-, tv- of vaste telefoonaanbieders niet zelf op te zeggen. Als je kiest voor onze overstapservice, doen wij dat voor je. Helemaal gratis. En zonder 'down time' van je internet.

Kiezen voor overstapservice

Kies je voor onze overstapservice? Dan sturen we de volgende gegevens ter controle door naar je huidige aanbieder:
- adresgegevens van het adres waarop je abonnement is aangevraagd
- naam van de abonnementhouder
- de laatste 3 cijfers van het IBAN-nummer

Let op! Om jouw overstap goed te kunnen regelen, is het belangrijk dat de gegevens die je bij ons aanlevert, overeenkomen met de gegevens bij je huidige aanbieder. Als je bij ons bijvoorbeeld een ander adres of een ander rekeningnummer doorgeeft, dan wordt de overstap niet altijd direct geaccepteerd.

Heb je per ongeluk verkeerde gegevens doorgegeven? Neem dan contact met ons op om de juiste informatie door te geven. We sturen je een e-mail als we zien dat de gegevens niet overeenkomen.

Telefoonnummer van je huidige abonnement overnemen?

Wil je het telefoonnummer van je huidige abonnement overnemen? Geef dit nummer dan ook door bij je bestelling.

Let op: we zeggen alleen internetabonnementen of volledige pakketten voor je op bij je huidige aanbieder. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een abonnement met internet en tv, of internet, tv en bellen. Losse producten zoals alleen bellen of alleen tv moet je zelf bij je huidige aanbieder opzeggen. Wil je alleen een telefoonnummer laten overnemen door ons, kijk dan ook op onze nummerbehoudpagina.

Geen dubbele kosten

Kies je voor onze Overstapservice, dan heb je de keuze om dit te regelen per einddatum van het contract bij je huidige aanbieder. Wij stemmen de oplevering van onze diensten af met je huidige aanbieder. Hierdoor weet je zeker dat je geen dubbele kosten krijgt. Het abonnement bij je huidige aanbieder wordt pas opgezegd nadat onze diensten zijn opgeleverd.
Je hebt ook de mogelijkheid om je contract bij ons zo snel mogelijk in te laten gaan en te laten opleveren. Dus zonder rekening te houden met de einddatum van het contract bij je huidige aanbieder.

Let op! Als je hiervoor kiest, kan het dus voorkomen dat je nog een rekening van je huidige aanbieder krijgt voor de kosten voor de resterende contractperiode.

Installatie

Lukt het bij de levering van ons modem of de tv-ontvanger niet om je internetaansluiting zelf te installeren? Bekijk dan onze handige installatievideo of onze handleidingen. Kom je er echt niet uit? Geen nood. Neem contact op met onze klantenservice en we praten je er doorheen. En mocht ook dat niet lukken, dan sturen we gratis een monteur naar je adres, als je bij je bestelling hebt gekozen voor de Installatie Garantie

Overstappen van Online.nl naar een andere aanbieder

Natuurlijk ondersteunen wij je ook bij de overstap van Online.nl naar een andere aanbieder. Kijk voor de zekerheid ook naar de informatie op de website van deze nieuwe aanbieder.

Meer informatie over overstappen in het algemeen, kun je vinden op de website van COIN, de vereniging van telecomaanbieders.



Veelgestelde vragen

  1. Moet ik zelf mijn contract(en) opzeggen?

    Dat kan, maar hoeft niet. Als je kiest voor onze Overstapservice verzorgen wij dat voor je. Zonder extra kosten! Heb je nu een internetverbinding via DSL, glasvezel of kabel? Dan kun je bijna altijd gebruik maken van onze gratis Overstapservice.

  2. Zit ik een tijdje zonder internet?

    Nee. Met onze Overstapservice zorgen wij ervoor dat dit niet gebeurt. We geven je huidige aanbieder pas een seintje om het abonnement te stoppen als via ons alles werkt. Dit wordt dan direct geregeld. Zo kom je niet met dubbele kosten te zitten.

  3. Blijf ik telefonisch bereikbaar?

    Jazeker. Overstappen naar Online.nl is veilig, want je zit geen dag zonder telefoon. Omdat overname van je huidige telefoonnummer 3 werkdagen kan duren, krijg je voor deze periode een tijdelijk telefoonnummer.

  4. Gaat overstappen snel?

    Het duurt gemiddeld vier weken voordat je online bent via Online.nl. Maak je gebruik van onze gratis Overstapservice, kan dat iets langer duren. We wachten namelijk totdat je oude contract opgezegd kan worden. Zo besparen we je vervelende dubbele kosten.

  5. Wat moet ik zelf regelen?

    Heel weinig. Je ontvangt een Online.nl installatiepakket met heldere uitleg. Installeren is met onze installatievideo en duidelijke handleidingen heel eenvoudig. En kom je er toch niet uit, dan bel je gewoon met onze ervaren helpdeskmedewerkers. Zij helpen je graag verder.

  6. Hoe weet ik wanneer de overstap plaatsvindt?

    Van je huidige aanbieder krijgen we een mogelijke overstap datum door. Die datum kan door verschillende redenen tussentijds gewijzigd worden. We houden je via e-mail op de hoogte van de ontwikkelingen. Natuurlijk kun je altijd bellen of chatten met onze collega's van klantenservice.

  7. Help, ik heb het 'verkeerde' pakket besteld!

    Kan gebeuren. Neem zo snel mogelijk contact met ons op en we lossen het samen op. Geen probleem dus!