Ik kan de app niet vinden
De CANAL+ app is alleen beschikbaar in de Nederlandse appstores. Staat je telefoon ingesteld op een buitenlandse taal of regio? Dan kan dit mogelijk de oorzaak zijn. Pas de taal- of regio-instellingen aan naar Nederland (indien mogelijk) en probeer het opnieuw.
De app is mogelijk ook niet vindbaar als je apparaat niet voldoet aan de systeemvereisten.
Voor Apple: iOS 11
Voor Android: Android 7
Om de CANAL+ app op je tv te zoeken, gebruik je de appstore van je tv en zoek je naar CANAL+. Installeer de app. Kun je CANAL+ niet vinden? Dan is je tv waarschijnlijk niet geschikt.
Bekijk de lijst van alle geschikte smart-tv’s. Op deze lijst staan alle tv’s waar we de app op hebben getest.
Ik kan niet inloggen
Om gebruik te kunnen maken van de CANAL+ app log je in met je Mijn Online.nl gebruikersnaam en wachtwoord. Weet je je wachtwoord niet meer? Klik dan hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
Belangrijk: je kunt alléén inloggen als je een actief tv-abonnement hebt.
Om in te loggen op CANAL+ op je smart-tv kun je deze ook koppelen met de mobiele app. Ga in je mobiele app rechtsboven naar je profielinstellingen. Kies voor TV koppelen met QR-code onder het kopje Verbonden apparaten. Scan vervolgens de QR-code die je op je tv ziet en je bent ingelogd.
Ik heb geen beeld
Als je wél kunt inloggen maar geen beeld krijgt bij het starten van Live TV of TV Gemist, zijn er verschillende oplossingen mogelijk. Welke oplossing dit is, is afhankelijk van het type apparaat dat je gebruikt. Maak hieronder een keuze uit de verschillende apparaten.
Problemen oplossen met Windows of Mac
Problemen oplossen met de Android app
Problemen oplossen met de iOS app
Oplossing voor de Smart TV App
Slecht of haperend beeld
Als je slecht of haperend beeld hebt, komt dit waarschijnlijk door de internetsnelheid die je haalt op het apparaat dat je gebruikt. De app zal dan automatisch een lagere kwaliteit tonen. De beeldkwaliteit verbetert als er weer voldoende internetsnelheid gehaald wordt.
Blijft het beeld slecht? Controleer dan of je de internetsnelheid kunt verbeteren. Je hebt minimaal een snelheid van 12 Mb/s nodig.
Deel je het internet met huisgenoten? Dan kan een hogere snelheid nodig zijn.
Ik krijg een foutmelding
Check ons overzicht van foutmeldingen om te kijken wat je het beste kan doen bij de melding die je krijgt.
De meeste foutmeldingen zijn opgebouwd uit een letter en een nummer. De letter staat vaak voor het platform waarop de foutmelding voorkomt, zoals de tv-ontvanger of app. Voor de app heb je de volgende mogelijkheden:
Apparaat-type |
Letter |
Voorbeeld foutcode |
Android |
A |
A100 |
iOS |
P |
P100 |
Web |
W |
W100 |
Smart TV |
C |
C100 |